De eerste buitenlandse reis - Reisverslag uit Obdam, Nederland van Gré Albrink - WaarBenJij.nu De eerste buitenlandse reis - Reisverslag uit Obdam, Nederland van Gré Albrink - WaarBenJij.nu

De eerste buitenlandse reis

Door: Gré

Blijf op de hoogte en volg Gré

18 Februari 2018 | Nederland, Obdam

Hallo allemaal vanuit een vreemd land! ;)
Vandaag schrijf ik voor het eerst vanuit een heel andere achtertuin t.w. België. We staan bij een oude mijn die nu als museum dienst doet. Het plaatsje heet ; Blëgny Mine.
De week die achter ons ligt woonde we in de voortuin "Luxemburg". Het is druk geweest . We hebben veel familie bezocht en gesproken. Dat was natuurlijk erg leuk en gezellig.
De reis begon een week geleden met een werkelijk avontuur omdat we door een sneeuwjacht in het donker door België richting Luxemburg reden. We konden maar 40 km per uur rijden dus we kropen vooruit. Onderweg zagen we een vrachtwagen die de berg niet opkwam omdat hij steeds slipte, zo glad had de sneeuw de weg gemaakt. Een jong stel was met hun snelle auto in een greppel beland. Alle snelheid was eruit! ;) Maar onze goed chauffeur Jan heeft ons veilig op de plaats van bestemming gebracht. In Luxemburg lag ook sneeuw en dan is het landje extra mooi. We hebben weer gewandeld op vele mooie en voor ons nieuwe paden. Koud was het ook. Daarom hebben we onszelf maar verwend met elektra op de staanplaats zodat we de elektrische kachel veel konden gebruiken.
Voor de gene die ons op een kaart volgen, we hebben gestaan In Heiderscheid op de mooie camperplek van de Fuussekaul, Liefrange en Vianden.
We gaan morgen weer naar de camperplek in Broek op Langedijk om vandaaruit de camper verder praktisch in te richten zodat we hopelijk aan het einde van maart richting het zuiden kunnen gaan rijden. Tot later maar weer......

• 19 Februari 2018 - 00:48

Sandra:

Wat leuk gre en Jan. Ik heb ook op fuussekaul gestaan. Bekende namen. Actief en avontuurlijk bezig geweest jullie. Jouw vertrouwen in de Heer beschermt jullie wel Gre. Fijn om jullie te volgen

• 19 Februari 2018 - 10:19

Ria:

Bedankt dat we mee konden genieten van die prachtige sneeuw.hmmm.....

• 22 Februari 2018 - 10:50

Gré Albrink:

Dank voor jullie reacties. Leuk om zo toch contact te hebben.

• 23 Februari 2018 - 02:19

Marretje:

Wat leuk weer om jullie belevenissen te lezen.
    En in de sneeuw een berg oprijden...daar weten wij alles van